مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مهدی باکری در مسجد جامع تبریز برگزار شد
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیلان و آدرس shiz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 همزمان با روز شهید مردم و مسئولان تبریز یاد و خاطره شهید مهدی باکری را در مسجد جامع تبریز گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا ،فرمانده سپاه عاشورا در حاشيه آيين سالگرد شهداي بدر و خيبر و سردار شهيد مهدي باكري، جوهره انقلاب را عاشورايي خواند و اصلي ترين پيام خون شهدا را مقاومت دانست.
وی با اشاره به سالگرد شهيد باكري و استقبال پرشور مردم از اين يادواره، افزود: براي ترويج فرهنگ ايثار، شهادت، تبيين خصوصيات، سيره شهدا و به خصوص شهداي شاخص و براي الگو سازي و معرفي اين عزيزان لازم است در روزهای به خصوصي براي آن ها يادواره برگزار شود هرچند بايد توجه به شهدا هميشگي باشد.
وي با نگاهي به فرهنگ حاكم در جبهه ها و ميان شهدا، اظهار كرد: حاكميت مطلق فرهنگ عاشورايي در دفاع مقدس به وضوح ديده مي شد و شعارهاي «مرگ بر امريكا»، «نه شرقي و نه غربي» و «لاحول و لاقوه الا بالله» به عنوان نمادهاي استكبار ستيزي بايد حفظ شوند.
سردار كريميان ماهيت انقلاب اسلامي را استكبار ستيزي، ظلم ستيزي و سلطه ناپذيري عنوان و بيان كرد: شهادت شهدا جز براي حفظ اين ماهيت نبود و اگر زير بار استكبار جهاني برويم به وصايای شهدا عمل نكرديم و اگر استقامت كنيم وعده خدا در قرآن است كه نصرت و ياري او شامل حال ما مي شود.
وي در بخش پاياني سخنان خود به جنگ نرم كنوني دشمنان اشاره كرد و گفت: وظيفه اصلي ما در اين ميدان بزرگ، توليد علم، نهضت نرم افزاري، اقتصاد مقاومتي، كار فرهنگي زياد و مقابله با بحران هويت است.
اين فرمانده بسيجي ادامه داد: اصلي ترين كار دشمنان اين است كه جوانان را دچار بحران هويت كنند تا آن ها خود، باورها و توانايي هاي خود را قبول نكنند و وظيفه ما اين است كه هويت خود را كه بر گرفته از دين اسلام، فرهنگ علوي و عاشورايي است به آن ها نشان دهيم.
همچنین امام جمعه زنجان در آیین بزرگداشت شهدای بدر و خیبر و سردار شهید مهدی باکری در مسجد جامع تبریز با بیان اینکه برجسته ترین ویژگی شهید باکری تعبد و ولایت مداری ایشان بود، گفت: این دو ویژگی بارز، بقیه ویژگی های ایشان را نیز پررنگ تر کرد.آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه جنبه خط شکنی و صلابت شهید باکری موجب شده بود که مسئولیت سنگین لشکر عاشورا را به ایشان بسپارند، افزود: مهدی باکری چنان از قدرت فرماندهی و قاطعیت در تصمیم گیری برخوردار بود که برای هر کار سختی داوطلب می شد.
وی اظهار کرد: مهدی باکری کسی بود که امروز برای نسل جوان قابل دقت و تامل بوده و رمز ماندگاری ایشان همین نکته است که بعد از سال ها از شهادتش همچنان شور و شوق ایشان در بین جوانان دیده می شود و این یعنی اینکه مهدی باکری زنده است.
نماینده ولی فقیه در زنجان در بخش دیگر سخنان خود استقلال خواهی ایران را مشکل عمده امریکا دانست و بیان کرد: امروز به برکت استقلال خواهی است که ایران به عنوان قدرت منطقه ای در جهان مطرح بوده و در حل و فصل مسایل منطقه ای حضور تعیین کننده ای دارد.
آیت الله علی خاتمی ایستادگی را تنها راه سربلندی کشور و ملت عنوان کرد و گفت: مردم ولایت مدار، بصیر و بزرگ ایران امروز قوی تر از دیروز برای ساختن ایرانی آباد و آزاد و مستقل دست در دست هم با پایبندی به اصول و دین باز هم تلاش کرده و پیروز میدان است.
*گزارش تصویری/آیین بزرگداشت شهدای بدر و خیبر و شهید باکری در تبریز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 25 اسفند 1392برچسب:, ] [ 14:47 ] [ سید باقر دینی . ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ ندای لیلان خوش آمدید




موضوعات
آرشیو مطالب
لينک هاي مفيد
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 382
بازدید کل : 83575
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

زیارت عاشورا